Wtedy
w Polsce cudem był telefon a możliwość zadzwonienia luksusem. A teraz,
telefon można kupić dosłownie wszędzie, o dzwonieniu nie wspominając.
Ale nie o
tym chciałem rozprawiać tylko o metamorfozie sztuki a dokładnie
przyjrzeć się rozwojowi galerii sztuki. W moim mniemaniu sztuka nie jest
czymś pospolitym. Aczkolwiek jest popularna. Ktoś kto uprawia sztukę
jest kimś więcej niż szarym kowalskim, jest osobą z tym czego nie mają
inni. A jego dzieła sztuki są wyjątkowe. Sztuka jest indywidualna nie
zawsze skierowana do wszystkich. Jednym się podoba jednym nie – porostu
gust. Dzięki tym czynnikom sztuka jest w pewnym sensie zamknięta dla
niektórych. Jej hermetyzm powoduje , ze jest inna od wszystkiego co ją
otacza choć wywodzi się ona z otoczenia. Taki stan rzeczy powoduje, że
sztuka wolniej przyswaja nowości technologiczne. Zamiast pędzla sparay,
zamiast maszyny laptop i tak dalej. Nim w sztuce zaczęto stosowanie
sprayu to musiało minąć wiele lat od momentu jego wynalezienia.
Jednak w obecnych czasach sztuka zmieniła się pod kątem prezentacji - dzięki internetowi.
Internet
wykorzystywany jest przez artystów jako nie tylko miejsce prezentacji
dzieł sztuki ale również miejsce pracy. Tak wielu artystów, graficy
muzycy pracują dla firm internetowych. Tworzą oni grafikę stron, muzykę i
wiele innych.
Jako źródło promocji artystów przykładem może być internetowa galeria sztuki.
Dzięki temu, że utrzymanie strony jest tanie w porównaniu do wynajmu
lokalu, możliwości prezentacji dzieł i samych artystów, są o wiele
większe. Ponadto niskim kosztem można utrzymać ciekawe relacje z osobami
zainteresowanymi tą tematykom. Minusem takiej galerii jest brak
bezpośredniego kontaktu ze sztuką. A w szczególności malarstwo olejne trudno się prezentuje. Warto jednak przed zakupem w galerii internetowej zobaczyć na żywo zakupione dzieło.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz